Om mig

Mitt foto
Terjärv, Finland
Snart en 40-åring, oj numera en 40- åring som håller på med allt som kan ha med pyssel att göra. Hemma hör jag i Östebotten i en liten by med namnet Terjärv. Älskar allt som har med utmaningar i livet att göra, både mindre och större. Hatar att vara försenad. Klarar av att leva med dammtussar under sängen. Storstädar med morgonrock på för om jag byter om kan inspirationen gå över. Handarbetar, syr vid behov. Mestadels ändå kort och LO. Hittar du något som faller in i ditt tycke så ta gärna kontakt så får vi se om jag kan göra något för dig. Ta gärna kontakt med mig via e-mail adressen som lyder så här. kista1971@hotmail.com

lördag 26 februari 2011

Vinterledit.Jihhaa

Nu alla som följer min blogg så är det glädjande nyheter. Ja haar VINTERLEDIT. Har väl ställt in ledit enligt världsmästerskap i skidåkning. Det blir bänksport för hela pengen. Väckningen blev dock tidigt idag då ja hade fått far till arbete om ja hade haft tid. Tid är dock relativt. Börjar bli äldre o äldre o tid finns mindre o mindre av.
Hade här en vecka sen en aktivitetsmätare, (elder va i nu heiter) på mig i tre dygn. Den mätte då allsårttäs aktivitet, återhämtning, puls, vila, nyttomotion mm. Resultatet på mig o säkert många andra blev dock inte så bra. Längsta återhämtningen jag hade var i bilen på väg hem från kvällsskifte, sammanlagt 5 minuter. Återhämtningen skedde just vid Nedervetil o solskensfolket, tackar dem för det.
Har nu fått en cd skiva med avslapnings övningar. Tänkte att skulle ha organiserat allt bra o lysnat på den i bilen på väg hem från arbete igår, blev dock meddelat att det inte är en så bra ide´. Nu så är framtidsplanerna det att damen ska hitta tid att "serva" sig själva, precis som ja lär skicka bilen på service med regelbundna tidsintervaller. Vet nu int hur flitigt ja servar bilen, men tid ska väl hittas någonstans.
Perfektionist som jag är så måste väl en del av den förmågan slopas.
Kommer att sätta in hit allster som jag kommit ihåg att ta fotografier av redan i ett tidigare skede. Kommer att pyssla mellan varven, då jag int tittar på skidåkning den närmaste veckan.
Tjingeling, nu vaknast bååni måst fara o laga na moronmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar