Om mig

Mitt foto
Terjärv, Finland
Snart en 40-åring, oj numera en 40- åring som håller på med allt som kan ha med pyssel att göra. Hemma hör jag i Östebotten i en liten by med namnet Terjärv. Älskar allt som har med utmaningar i livet att göra, både mindre och större. Hatar att vara försenad. Klarar av att leva med dammtussar under sängen. Storstädar med morgonrock på för om jag byter om kan inspirationen gå över. Handarbetar, syr vid behov. Mestadels ändå kort och LO. Hittar du något som faller in i ditt tycke så ta gärna kontakt så får vi se om jag kan göra något för dig. Ta gärna kontakt med mig via e-mail adressen som lyder så här. kista1971@hotmail.com

söndag 20 februari 2011

Nattskifte

 Tänkte att jag skulle visa hur det kan se ut när man ställer sig för nattskifte o hoppas på en lugn natt. I korgen har ja då bara en bråkdel jag äger av pysselgrejer (man måste välja vad man gör, kan int ha mä se allt sko ja sei på dialekt). Emellanåt ser korgen precis lika ut då nattskifte tar slut. Man vet aldig hur det är med människor. Mellanåt sover de bra o igen nångong så sover de inte alls.
Om de sovit bra så ser korgen ut som på nästa bild, Alltså den är tom o allt "tavara" på bordet.
Blir vanligen sen brottom på morgonen att plocka ihop allt. Nu dessa nätter så har ja bara hunnit plocka allt fram men inte hunnit vara kreativ annat än i tanken. Har på beställning många kort så ja måste väl försöka på att hitta tid. Mellan varven känns det att ifall tid skulle finnas till salu så skulle ja köra raka vägen till butiken o köpa mera.
Det var allt för denna gång.
Sko måst fara o dzära na fö penga min. Chefen vaal no arg om o siir att ja siter jär o filosoferar på bästa arbeitstid. Lite dialekt skadar aldrig

3 kommentarer:

  1. Hihi! :o) Hä sko int vaa rokot hä ti kona pysel på arbeitstid å få betalt, förutsatt et di tå sover å i e lugnt ;o) Kombär du på onsdaan? :o)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Hitta hii via Heidis... Siir noo bra uut! Mytsi får tu ti ryyms i kårji dän! Voi tå man sku kuna taa mää tokotee ti arbeiti!
    Syrran bruuka lesa å stsikk e-påstä tå ho er nattä i arbeiti.

    SvaraRadera
  3. Liiti bra bild på korji dänn :D

    SvaraRadera