Om mig

Mitt foto
Terjärv, Finland
Snart en 40-åring, oj numera en 40- åring som håller på med allt som kan ha med pyssel att göra. Hemma hör jag i Östebotten i en liten by med namnet Terjärv. Älskar allt som har med utmaningar i livet att göra, både mindre och större. Hatar att vara försenad. Klarar av att leva med dammtussar under sängen. Storstädar med morgonrock på för om jag byter om kan inspirationen gå över. Handarbetar, syr vid behov. Mestadels ändå kort och LO. Hittar du något som faller in i ditt tycke så ta gärna kontakt så får vi se om jag kan göra något för dig. Ta gärna kontakt med mig via e-mail adressen som lyder så här. kista1971@hotmail.com

söndag 27 februari 2011

missförstånd

Nu har vi ju världsmästerskap i skidsport som bäst. Här i ett tidigare  inlägg meddelade jag att jag är väldigt intresserad av skidsport och är en värklig bänksportare. Detta ledde nu till ett stort missförstånd på facebook bland mina vänner.
Det blev ju så igår att inte finländarna klarade sig och då ska man väl ha en bra förklarning varför inte vi gjorde det. Min förklarnig var att "nå nu er i konstatera att int vi klarar oss utan astmamedicin". Detta ledde nu till det att människor trodde att vi i vår familj hade haft oturen i att ha fått astma, vilket absolut inte är saken. Saken är så att Norge blev först o där i deras lag har någon fått astma o behöver medicin till det. Astmamedicin förhöjer ju syreupptagningsförmågan o lyssnar man på alla experter så är der A och O i sporten. Det om det, ursäktar mig storligen för dåålig förklarning. Måste väl ha rätt att uttrycka mitt nederlag för vårt land på ett bättre sätt en annan gång.
I alla fall så hade jag en bättre kväll än dag igår. Vi var o bowla med hela familjen + ett stort sällskap av fantastiska människor. Resultatet för mig hade inte blivit bättre även om jag hade haft hur mycket astmamedicin som hellst. Efteråt var vi o äta god mat. Ja´ god mat fögyller livet, det konstaterade jag.
Tycker att denna LO passar bra här efter gårdagen. LO:n förklarar väl sitt.

Nu ska ja o laga måronmål, fö att ja ska ork sport ida ännu. Heissulivei ja hellät tunteet, sko finn sei.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar