Om mig

Mitt foto
Terjärv, Finland
Snart en 40-åring, oj numera en 40- åring som håller på med allt som kan ha med pyssel att göra. Hemma hör jag i Östebotten i en liten by med namnet Terjärv. Älskar allt som har med utmaningar i livet att göra, både mindre och större. Hatar att vara försenad. Klarar av att leva med dammtussar under sängen. Storstädar med morgonrock på för om jag byter om kan inspirationen gå över. Handarbetar, syr vid behov. Mestadels ändå kort och LO. Hittar du något som faller in i ditt tycke så ta gärna kontakt så får vi se om jag kan göra något för dig. Ta gärna kontakt med mig via e-mail adressen som lyder så här. kista1971@hotmail.com

onsdag 1 maj 2013

Nå nu har vi (alltså jag och min kompanjon Marika) fördrivit hela veckoslutet 19-21.4 i Helsingfors. Vi hade flyttat våra butiker dit över veckoslutet. En av Finlands största scrapbooking tillfällen, IS13 ordnades vid Rantahotelli i Vuosaari ( vad det nu då heter på svenska kan jag omöjligen komma på nu).
Inlägget till detta kommer först nu eftersom jag var på ett romantiskt veckoslut till Helsingfors med min man i förra veckoslut, och han omöjligen göra ett inlägg förrän nu. Känner mig väldigt resande eftersom jag reser mellan Terjärv och H:fors så här ofta. Kan dock lova er alla att detta sker inte ofta. Här kommer då lite bilder från veckoslutet.
 Min kompanjon Marika som för tillfället står och övervakar vårt bord.
 Ingången till själva pysseltillfället.
 
 Utsikten från vårt sovrum. Inte illa!
Här alla kreativa människor som både shoppar och mestadels dock utövar sin kreativitet.

Här kommer några bilder med alster som olika pysslare gjort med mina chipboardord.



Må jag försiktigt säga att ivern över dessa ord var relativt stort. Nya ide'r och kontakter knöts. Nu gäller det bara att producera nya ord. Ide'r kära läsare tas emot gärna.       
 
Äta bör man annar dör man, säger man ju. Har dock inga bilder på maten ( tänker inte säga varför) med efterrätten smakade bra.
Hoppas verkligen att vi får göra denna resa igen. Roligt må ja säga, det hade vi.
                                       
 
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Så roligt mä liiti uppdatering jär! :) Låter som du sko ha viri på resande fot seinast vikona..
    Syns imåro!

    SvaraRadera